Sikker melding

eDialog – sikker innsending av elektronisk post


Sandefjord kommune benytter tjenesten eDialog slik at du som innbygger kan sende elektronisk post til kommune via en sikker kanal. Tjenesten kan benyttes til å sende dokumenter unntatt offentlighet. Kanalen er kryptert og avsender autentisert, og filene i forsendelsen lagres direkte i Sandefjord kommunes sak-/arkivsystem.
Dine henvendelser via eDialog vil bli besvart digitalt med kommunens meldingsformidler SvarUt, som formidler posten direkte til Altinn og din digitale postkasse (dvs Digipost eller e-Boks, hvis du har registrert en slik).
Dersom du har reservert deg fra å motta post digitalt, vil kommunen svare deg via vanlig brevpost.

Du skal ikke bruke eDialog hvis

 

  • Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, f.eks. søknad om barnehageplass, søknad om stilling mm.
  • Henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss, da kan du sende e-post til postmottak@sandefjord.kommune.no. Henvendelser som inneholder personsensitive og taushetsbelagte opplysninger, skal ikke sendes som epost.


Slik bruker du eDialog

 

  1. Trykk på denne lenken for å sende oss post via eDialog
  2. Logg deg inn ved hjelp av ID-porten
  3. Fyll i skjemaet og last inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer.


Slik fyller du ut skjemaet

 

  • Velg om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet
  • Obligatoriske felt er merket med *
  • I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 19/777
  • Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt
  • Når du klikker på Send forsendelse blir brevet ditt kryptert og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?