Sosiale tjenester fra NAV

Endringer i drift for å hindre smittespredning

Veiledningssenteret i NAV Sandefjord er fra 19.03.20, og inntil videre, ikke tilgjengelig for personlig oppmøte på grunn av fare for spredning av smitte. Det betyr at all kontakt med NAV-kontoret må foregå pr. telefon eller video.

Tiltak for både ungdom og voksne er stengt inntil videre.

 

Prioritert kontaktmåte

  1. Nettsiden www.nav.no
  2. «Ditt NAV» på nettsiden, veileder svarer innen 24 timer
  3. Ringe NAVs kontaktsenter på telefon 55 55 33 33 for privatpersoner og 55 55 33 36 for arbeidsgivere
  4. Ved akutt behov for bistand kan man enten ta kontakt direkte med sin veileder ved NAV Sandefjord, eventuelt til NAV sine vakttelefoner

 

Arbeidsgivere:

Er du arbeidsgiver og har behov for råd og veiledning knyttet til permitteringer i din bedrift kan du ringe leder for Markedsavdelingen Svein Greger på telefon 913 50 018, Tore Ophus på telefon 959 80 578 eller Camilla Jakobsen på telefon 408 51 523

Informasjon til arbeidsgivere vedrørende permitteringer og oppsigelser

 

Arbeidstakere:

Er du arbeidstaker og har behov for kontakt med en veileder i forbindelse med permittering, oppsigelse eller annet må du først ringe NAV sitt kontaktsenter på 55 55 33 33. Vi vil også kunne ta i mot henvendelser på følgende telefonnummer 412 44 580.

Du kan søke om forskudd på dagpenger

 

Sosiale tjenester:

Skal du søke sosialhjelp?

Fra mandag 23. mars kan du søke sosialhjelp digitalt på www.nav.no. Du finner også søknadsskjema og veiledning i hvilken dokumentasjon du må legge ved i 1. etasje på NAV. Der finnes det også en låst postkasse hvor du kan levere ferdig utfylt søknad med vedlegg.

Søknadsskjema finner du lengre ned på denne siden.

Ved behov for individuell veiledning på sosiale tjenester kan du ringe vår vakttelefon mandag – fredag kl. 9-15: 412 30 563

 

Hvordan søke nødhjelp/akutt midlertidig bolig:

Er du i en krisesituasjon må du skrive «Nødhjelp» på søknaden. 

 

Er du digital?

Du kan søke om nødhjelp/akutt midlertidig bolig på www.nav.no 

 

Er du ikke digital? 

Du kan søke muntlig om nødhjelp/akutt midlertidig bolig.  

Du kontakter da vakttelefon 970 28 789 eller 454 11 238, dersom du står uten mat eller bolig.

 

Tilgjengelig på nett hele døgnet

Vi oppfordrer til å bruke de elektroniske løsningene som er tilgjengelig 24 timer i døgnet på www.nav.no (ekstern lenke). Her kan du stille spørsmål og få svar, sende søknader digitalt og sjekke status i din sak. Du kan også finne informasjon om utbetalinger og annet.

Hvis du trenger veiledning i NAVs selvbetjeningsløsninger, eller hvis du ikke har tilgang til internett, kan du ringe NAV på telefon 55 55 33 33. Servicetorgene i Andebu og Stokke kan også veilede i bruk av selvbetjeningsløsningene og hjelpe til å finne søknadsskjemaer.

Økonomisk sosialhjelp

Du kan søke om økonomisk sosialhjelp på internett.

 

Søk om sosialhjelp digitalt

 

 

Er du ikke digital?

Du kan også søke økonomisk sosialhjelp hos NAV.

Fyll ut forside og søknad nedenfor og lever disse til NAV Sandefjord i postkassen som er plassert rundt hjørnet for hovedinngangen (følg skilting), eller send den til

NAV Sandefjord
Postboks 344
3201 SANDEFJORD

 

Forside til søknad og innlevering av dokumentasjon

 

Søknad om økonomisk sosialhjelp

Økonomisk rådgivning og gjeldsrådgivning

NAV Sandefjord tilbyr økonomisk rådgivning og gjeldsrådgivning (ekstern lenke).

Fyll ut forside og søknad nedenfor og lever disse til NAV Sandefjord i postkassen som er plassert rundt hjørnet for hovedinngangen (følg skilting), eller send den til

NAV Sandefjord v/gjeldsrådgiver
Postboks 344
3201 SANDEFJORD

 

Forside til søknad

 

Søk om gjeldsrådgivning

Flere sosiale tjenester

NAV organiserer og drifter flere av kommunens sosiale tjenester. Du finner beskrivelser og søknadsskjemaer på NAVs nettsider:

Nav

Besøksadresse:

Thor Dahls gate 1-5
3210 Sandefjord

Postadresse:

Postboks 344
3201 Sandefjord

Telefon: 55 55 33 33

Telefontid: 08.00-15.30

 

Fra 19.03.20, og inntil videre, er veiledningssenteret ikke tilgjengelig for personlig oppmøte på grunn av fare for spredning av smitte. Det betyr at all kontakt med NAV-kontoret må foregå pr. telefon eller video.

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?