Treningsgrupper voksne

Enhet for Forebygging og mestring tilbyr flere ulike treningsgrupper for voksne. Noen grupper kan du bare møte opp på, mens andre grupper må du ta kontakt med fysioterapeut før oppmøte. Beskrivelse av gruppene og hvem de passer for finner du under.

SprekSenior

SprekSenior er tilrettelagt trening i gruppe for deg som opplever at du klarer mindre enn tidligere. Treningen foregår i fysioterapiavdelingen på Soletunet i Stokke. Du kan delta både med eller uten ganghjelpemiddel. Du må kunne ta instruksjon. Ved helsemessige utfordringer med hensyn til transport kan fysioterapeut bestille taxi (pasientreiser).

Treningsgruppe på Soletunet, Stokke

Et treningstilbud til deg som er hjemmeboende og som har opplevd eller står i fare for å få et redusert funksjonsnivå. Målet er å bedre ditt funksjonsnivå, din selvstendighet og livskvalitet gjennom tilrettelagt, effektiv og morsom trening.

SPREK - senior treningsgruppe er på torsdager og er veiledet av fysioterapeut over en periode på ca 10 uker. Treningen vil vare i 1 time, og det er i tillegg 1 time sosialt samvær og kaffe etter trening.

Du må selv komme deg til Soletunet. Fysioterapeutene kan bestille pasientreiser til deg, og du må betale egenandel inntil egenandelstak 2 er oppnådd.

Soletunet  torsdager  klokken 10.30 til 12.30

Kontakt fysioterapeut Cecilie Karlsen Hauglie eller Helle Wulfsberg for spørsmål.

Telefon: 33295513 og 33295510

Balansegrupper

Balansegrupper passer for deg som er redd for å falle. Du kan delta både med- eller uten ganghjelpemiddel. Du må kunne ta instruksjon. Treningen ledes av fysioterapeut.

Arena - senter Dag             klokkeslett
Parken mandag 13.45 til 14.30
Framnes fredag 14.00 til 15.00
Bugården fredag 09.30 til 10.15
Bugården fredag 10.30 til 11.15
Ranvik tirsdag 11.00 til 11.45
Forsmann torsdag 11.45 til 12.30
Forsmann torsdag 12.45 til 13.30
Hvitgården onsdag 11.00 til 11.45
Sandefjord Medisinske Senter tirsdag 13.00 til 13.45

Kriterier for å delta

  • Redd for å falle, egen opplevelse av begynnende funksjonssvikt, som f.eks. svimmelhet, ustøhet og/eller har falt minst én gang det siste året.
  • Man kan delta både med- eller uten ganghjelpemiddel (rullator, krykker, stokk)
  • Deltager må kunne ta instruksjon

Henvendelser til gruppa på Parken rettes til telefon: 33415300

Spørsmål og andre henvendelser gjøres til enten de ulike sentra eller
Enhet forebygging og mestring - fysioterapitjenesten, Sandefjord medisinske senter, Skiringssalsveien 26. Telefon: 33415300

Sterk og stødig

Sterk og stødig er en treningsgruppe for seniorer ledet av frivillige som er blitt kurset. Det brukes kun forskningsbaserte øvelser. Sterk og stødig passer for deg som opplever å være litt ustø. Du må komme deg til/fra trening på egenhånd og ikke være avhengig av ganghjelpemiddel innendørs.

Er du 65+?
Synes du vinterføre har blitt en belastning?
Opplever du deg litt ustø og trenger å få bedre balanse?
Har du ønske om å komme i bedre form og bli sterkere?
Sterk og stødig - treningsgruppe for seniorer i Sandefjord kommune

Sted

Dag

Klokkeslett

Sal 1 Sandefjord Medisinske Senter

 tirsdager  11.30 til 12.30

Sal 1 Sandefjord Medisinske Senter

 torsdager  13.00 til 14.00
Torget på Engveien i Stokke  mandager  10.00 til 10.45
Torget på Engveien i Stokke  torsdager  12.15 til 13.00
Klubbhuset, Høyjord  mandager  12.00 til 13.00
Pensjonistsenteret, Kodal  mandager  10.30 til 11.30
Herredshuset, Andebu  mandager  10.30 til 11.30
Møylandsenteret, Andebu  torsdager  10.30 til 11.30

 Trening for personer under og etter kreftbehandling

Fysisk aktivitet er viktig for god helse, og kan være spesielt til hjelp for deg som har fått en kreftdiagnose. Regelmessig fysisk aktivitet er en viktig del av rehabiliteringen etter kreftsykdom og kan bidra til å redusere bivirkninger som følger av sykdommen og behandling. I samarbeid med e2 Helse tilbyr Sandefjord kommune treningsgrupper på tre ulike nivå.

Informasjon om treningstilbud for personer under og etter kreftbehandling

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?