Hvor skal du henvende deg?

Hvis du vil testes for COVID-19

Her kan du bestille time for testing for COVID-19 og lese mer om testing, karantene, isolasjon og nærkontakter.

Hvis du er akutt syk og fastlegekontoret er stengt

Legevakten - 116117 - Skal kun ringes dersom du blir akutt syk når fastlegekontoret er stengt/utenfor åpningstid.

Spørsmål om korona/medisinske spørsmål

Helsedirektoratets informasjonstelefon - 815 55 015 eller ring din egen fastlege. Teststasjonen kan ikke gis var på medisinske problemstillinger.

Koronasertifikat

Hvis det er feil i opplysninger om vaksinasjon eller test kan du sende en epost til postmottak@sandefjord.kommune.no, og dette vil bli rettet opp i slik at ditt koronasertifikat vil kunne tas i bruk. 

Ditt koronasertifikat er gyldig når QR koden-koden vises.

Les mer om koronasertifikat på helsenorge.

Attest på negativ test

Flere land krever at reisende fra Norge skal vise attest på at de er testet for covid-19 like før avreise fra Norge. Kommunens teststasjon tilbyr ikke slike attester.

For å få en slik attest må du henvende deg til fastlege, private aktører eller legevakten (116117) som har testtilbud.

E2 Helse er eksempel på en privat aktør som tilbyr slik testing. Du må da selv betale for undersøkelsen og prøvetaking. 

Vaksinering

Hvis du ikke finner svar på det du lurer på på vår side om vaksinering, kan du sende en e-post til helse@sandefjord.kommune.no.

Vaksinetelefonen har begrenset kapasitet, men er åpen mandag-onsdag kl. 9-14.  Ring 33 41 60 50. Ikke ring vaksinetelefonen unødvendig. Send helst e-post.

Karantenehotell

Det er etablert et regionalt karantenehotell ved Oslofjord Convention Center i Melsomvik. Henvendelser angående dette skal ikke rettes til Sandefjord kommune, men direkte til OCC.

Publikumshenvendelser om karantenehotell:
karanteneocc@sandefjord.kommune.no
Tlf: 948 11 618 (ikke SMS)

Pressekontakt tilknyttet karantenehotell ved OCC:
Tlf: 400 00 281 (ikke SMS)

Andre spørsmål

Hjelpetelefoner og chattetjenester

Hvem kan du snakke med om koronavirus?  For barn og unge (Barneombudet)

Spør kommune-Kari! Hun er på jobb hele døgnet og alltid klar til å svare på dine spørsmål. Du finner henne nede til høyre på alle sider!

Kommunens sentralbord - 33 41 60 00 - Åpen hverdager kl. 08-15.30.

Ressurssider for hjelpetelefoner, chatter, apper, podcaster mm

Det kan være mange ting som er vanskelig å håndtere alene. Da er det viktig å vite at det er mange som gjerne vil hjelpe deg.

Her er en oversikt over gode informasjonssider og hjelpetelefoner, samlet av psykisk helsetjeneste v/psykolog Elisabeth Kehlet.

Ressurssider og hjelpetelefoner

Registrer deg som frivillig

Registrer deg som frivillig

Siden er oppdatert 23.6.21

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?