Hvor skal du henvende deg?
40
Hvis du vil testes for COVID-19
Hvis du er akutt syk og fastlegekontoret er stengt
Legevakten - 116117 - Skal kun ringes dersom du blir akutt syk når fastlegekontoret er stengt/utenfor åpningstid.
Spørsmål om korona / medisinske spørsmål
Helsedirektoratets informasjonstelefon - 815 55 015 eller ring din egen fastlege. Teststasjonen kan ikke gis var på medisinske problemstillinger.
Attest på negativ test
Flere land krever at reisende fra Norge skal vise attest på at de er testet for covid-19 like før avreise fra Norge. Kommunens teststasjon tilbyr ikke slike attester.
For å få en slik attest må du henvende deg til fastlege, private aktører eller legevakten (116117) som har testtilbud.
E2 Helse er eksempel på en privat aktør som tilbyr slik testing. Du må da selv betale for undersøkelsen og prøvetaking.
Vaksinering
Hvis du ikke finner svar på det du lurer på på vår side om vaksinering kan du ringe vaksinetelefonen.
Vaksinetelefonen er åpen mandag–onsdag kl. 9–14. Ring 33 41 60 50.
Andre spørsmål
Kommunens sentralbord - 33 41 60 00 - Åpen hverdager kl. 08 - 15.30.
Hjelpetelefoner og chattetjenester
Hvem kan du snakke med om koronavirus? For barn og unge (Barneombudet)
Spør kommune-Kari! Hun er på jobb hele døgnet og alltid klar til å svare på dine spørsmål. Du finner henne nede til høyre på alle sider!
Ressurssider for hjelpetelefoner, chatter, apper, podcaster mm
Det kan være mange ting som er vanskelig å håndtere alene. Da er det viktig å vite at det er mange som gjerne vil hjelpe deg.
Her er en oversikt over gode informasjonssider og hjelpetelefoner, samlet av psykisk helsetjeneste v/psykolog Elisabeth Kehlet
Ressurssider og hjelpetelefoner
Registrer deg som helsepersonell
Registrer deg som helsepersonell her
Registrer deg som frivillig
Siden er oppdatert 23.2.21