Hvor skal du henvende deg?

Hvis du vil testes for COVID-19

Her kan du bestille time for testing for COVID-19 og lese mer om testing, karantene, isolasjon og nærkontakter.

Hvis du er akutt syk og fastlegekontoret er stengt

Legevakten - 116117 - Skal kun ringes dersom du blir akutt syk når fastlegekontoret er stengt/utenfor åpningstid.

Spørsmål om korona / medisinske spørsmål

Helsedirektoratets informasjonstelefon - 815 55 015 eller ring din egen fastlege. Teststasjonen kan ikke gis var på medisinske problemstillinger.

Attest på negativ test

Flere land krever at reisende fra Norge skal vise attest på at de er testet for covid-19 like før avreise fra Norge. Kommunens teststasjon tilbyr ikke slike attester. For å få en slik attest må du henvende deg til fastlege eller private aktører som har testtilbud. E2 Helse er eksempel på en privat aktør som tilbyr slik testing. Du må da selv betale for undersøkelsen og prøvetaking. 

Andre spørsmål

Kommunens sentralbord - 33 41 60 00 -  Åpen hverdager kl. 08 - 15.30.

Hjelpetelefoner og chattetjenester

Hvem kan du snakke med om koronavirus?  For barn og unge (Barneombudet)

Spør kommune-Kari! Hun er på jobb hele døgnet og alltid klar til å svare på dine spørsmål. Du finner henne nede til høyre på alle sider!

Ressurssider for hjelpetelefoner, chatter, apper, podcaster mm

Det kan være mange ting som er vanskelig å håndtere alene. Da er det viktig å vite at det er mange som gjerne vil hjelpe deg.

 Her er en oversikt over gode informasjonssider og hjelpetelefoner, samlet av psykisk helsetjeneste v/psykolog Elisabeth Kehlet

Ressurssider og hjelpetelefoner

Registrer deg som helsepersonell

Registrer deg som helsepersonell her

Registrer deg som frivillig

Registrer deg som frivillig

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?