Oppdatert: 08.06.2022 kl.09:46
Publisert: 03.05.2022
Sandefjord kommune kjøper hvert år inn varer, tjenester og bygg- og anleggsanskaffelser for ca 1,5 milliarder kroner.
Anskaffelsesstrategien vår peker ut retning og gir tydelige mål for hvordan anskaffelser kan benyttes som strategisk virkemiddel for å oppnå kommunens mål og visjoner. Sandefjords retning er «sammen fremover» mot en bærekraftig kommune som tar innbyggerne, miljø og et seriøst, lokalt næringsliv på alvor.
Prinsippene i anskaffelsesstrategien skal sikre felles forståelse og lik praksis i kommunens anskaffelsesarbeid.
Det er definert visjon, hovedmål og satsningsområder som beskriver hva kommunen ønsker å oppnå gjennom anskaffelser. Dette avgjør også hva kommunen skal prioritere, både utad mot brukere og leverandører, og innad i organisasjonen.
Uavhengig av om en anskaffelse er underlagt regelverket eller ikke, skal anskaffelser til Sandefjord kommune gjennomføres etter følgende prinsipper:
Registrer deg i vår leverandørdatabase
💻 Innmelding i leverandørregisteret 🔒
Lov om offentlige Anskaffelser (LOA)
Sandefjord kommunes rammeavtaler (Mercell avtaleoversikt)
Alminnelige kontraktsvilkår tjenester
Alminnelige kontraktsvilkår varer
Alminnelige kontraktsvilkår rammeavtaler
Sandefjord kommune har en innkjøpsseksjon bestående av tre ansatte. Seksjonen bistår resten av kommunen med etablering av rammeavtaler og større enkeltanskaffelser. Seksjonen har også ansvar for kompetanseheving og utvikling av anskaffelsesområdet i kommunen. Selve innkjøpsansvaret er delegert til det enkelte kommunalområdet.
Kommunen er også vertskommune for Vestfold Offentlige Innkjøpssamarbeid (VOIS), med tre ansatte. VOIS etablerer felles rammeavtaler for kommunene i Vestfold.
Har du spørsmål? Ta kontakt med leder for innkjøpsseksjonen:
E-post: eva.iren.arntzen@sandefjord.kommune.no
Telefon: 941 41 121
Oppdatert: 08.06.2022 kl.09:46
Publisert: 03.05.2022
Hva forsøkte du å finne?