Om rammeverket

Kompetanserammeverket  skisserer hvilke kompetanser ansatte som jobber i de kommunale tjenestene for barn og unge bør utvikle. Rammeverket består av en stabil struktur og kompetansebeskrivelser som oppdateres etter behov. Strukturen består av tre utviklingsområder og tre temaområder. Denne siden beskriver rammeverkets struktur. 

Utviklingsområder

Strukturen i rammeverket består av tre utviklingsområder: Kompetanser som er relevante for ALLE ansatte i KBU, de som er relevant for NOEN og de som kun noen FÅ forventes å ha. Disse områdene bygger på hverandre, slik at kompetansene for NOEN kommer i tillegg til kompetansene for ALLE, og kompetansene for de FÅ kommer i tillegg til begge de forestående områdene.

Temaområder

Kompetansebeskrivelsene er delt inn i tre temaer: Relasjon-, fag- og systemkompetanse.

Kilder

Tenk Sammen handlingsveileder og Sammenfjordkassa

London mental health models of care competency framework 

Standard for et likeverdig og tilrettelagt barnehagetilbud i Sandefjord kommune (PDF, 521 kB)