Intermediær enhet (avdeling 2A og 2B)

Intermediær er en tverrfaglig enhet i kommunehelsetjenesten. Intermediær betyr mellom/mellomliggende – mellom spesialisthelsetjenesten og kommunehelsetjenesten.

Pasientene som kommer hit er diagnostisert, er under behandling og har behov for mer avansert behandling en det kommunen kan tilby. Intensjonen er at det skal være et kortvarig opphold før utskrivelse til hjemmet eller andre institusjoner.

Avdeling 2A telefonnummer:33 41 99 30

Avdeling 2B telefonnummer: 33 41 99 35

Besøkstider

Mandag- fredag 17.00–19.00

Lørdag og søndag 11.00–13.00 og 17.00–19.00

Besøk utenom disse tider må avtales med avdelingen i forkant. Benytt telefonnummer over. Besøkstider helg kan avvike noe fra avdeling til avdeling.

Sengeplasser

Sengene er for pasienter som er avklarte hos sin fastlege, og som trenger et kortvarig opphold, for medisinsk behandling, som et alternativ til sykehusinnleggelse.

Kriterier som må være oppfylt for innleggelse er følgende:

• Avgrenset akutt medisinsk problemstilling
  • Behandlingsplan skal være skrevet av fastlege/legevaktslege
  • Medisinsk behandling og helsehjelp kan ikke ivaretas av hjemmesykepleien
  • Pasienten er sannsynligvis utskrivningsklar innen 3 døgn

Hva kan du forvente av oss?

• Vi foretar faglig observasjon og gir medisinsk behandling og helsehjelp.
  • Vi kartlegger funksjonsnivå og avklarer videre hjelpebehov og nivå i kommunehelsetjenesten.
  • Vi spør om hva som er viktig for deg, og tar hensyn til dine ønsker og behov.
  • Vi tilrettelegger for god overføring til hjemmet eller annen avdeling og institusjon i samarbeid med pasienter, pårørende og helsepersonell.

Rutiner i avdelingen

Det serveres måltider til faste tider alle dager:

• Frokost klokken 09:00
  • Lunsj klokken 12:00
  • Middag klokken16:00
  • Kveldsmat klokken 1830

Det serveres lettere mellommåltider, og kjøkkenet tilrettelegger spesialkost ved behov.

Ta hensyn til medpasienter og behov for hvile.

Dette må du ta med til oppholdet

• Oversikt over faste medisiner
  • Rullator, rullestol o.l som brukes daglig
  • Toalettsaker