Lønn, pensjon, lån og personalforsikring

Alle ansatte i Sandefjord kommune er omfattet av Hovedtariffavtalen (HTA) i kommunal sektor, og den tar for seg lønns- og stillingsbestemmelser.

Kapittel 4.1 inneholder de sentrale lønnsbestemmelsene for de ulike stillingsgruppenes garantilønn etter fastsatt ansiennitet (0 – 16 års lønnsansiennitet). Ved lønnsfastsettelse i lederstillinger og enkelte akademikerstillinger hensyntas blant annet stillingens kompleksitet, og den enkelte ansattes kompetanse og ansvar (se HTA kapittel 3.4.1, 3.4.2 og 5.0).

Som ansatt i Sandefjord kommune er du medlem i Sandefjord kommunale Pensjonskasse. Sykepleiere og lærere har egne pensjonskasser, hhv. KLP og Statens Pensjonskasse.

Kommunen har en av markedets beste pensjonsordninger. Pensjonsordningen dekkes i hovedsak av arbeidsgiver (med over 10 % av lønnen) og kommer i tillegg til ordinær lønn. Som ansatt bidrar du selv med pensjonspremie tilsvarende 2 % av lønnen. Disse pengene går med til å bygge opp egen pensjon.

Som medarbeider i Sandefjord kommune er du forsikret mot skader og ulykker i arbeidet. Dette er forsikringer som eventuelt kommer i tillegg til folketrygden og private forsikringer du har. Disse inkluderer:

• Gruppelivsforsikring
  • Yrkesskadeforsikring
  • Ulykkesforsikring på direkte reise til/fra jobb
  • Frivillig ulykkesforsikring i fritiden

Forsikringene gir deg og dine nærmeste en ekstra økonomisk sikkerhet hvis noe uforutsett skulle skje. Du er dekket i tilfelle død, medisinsk invaliditet og/eller ervervsmessig uførhet.