Kommersielle muligheter i en kjøpesterk gruppe

Vil du lære om hvilke kommersielle muligheter i den voksende seniorbefolkningen, og hvordan man kan utvikle bærekraftige løsninger for en aktiv alderdom? Da bør du melde deg på frokostmøte i Harmonie Arena den 3. april klokken 7.30.  

Eldre damme som viser fingeren - Klikk for stort bildeSeniorer har stor kjøpekraft.Med et økende antall eldre i samfunnet åpner det seg store kommersielle muligheter for aktører som forstår behovene til denne målgruppen. Diamond Dogs

Med et økende antall eldre i samfunnet åpner det seg store kommersielle muligheter for aktører som forstår behovene til denne målgruppen.  

I Harmonie vil både lokale bedrifter og eksterne foredragsholdere dele sin innsikt og erfaringer om hvordan man best kan imøtekomme seniorers behov og ønsker.  

Blant innslagene som står på programmet er presentasjoner om smarte og innovative løsninger fra næringslivet, inkludert tjenester for seniorer presentert av Sandefjord Bredbånd, omsorg for seniorer fra Tante Rundtomkring og velferdsteknologi av Sensio Vestfold. Sosialantropolog Thomas Hylland Eriksen vil også bidra med innslaget “80 er det nye 50”.  

Kommunedirektør Bjørn Gudbjørgsrud vil gi en statusoppdatering om situasjonen i Sandefjord, mens Bent Aslak Brandtzæg fra Telemarksforskning vil presentere funn om hva seniorene i Sandefjord ønsker å bruke pengene sine på.  

Møtet starter med registrering, frokost og mingling kl.07.30, før det faglige programmet starter kl. 08.00. Arrangørene ser frem til å ønske deltakerne velkommen til en inspirerende og lærerik morgen.  

Meld deg på via Næringsforeningens hjemmesider: Side for påmelding her 

Arrangører er Sandefjord kommune i samarbeid med Sandefjord næringsforening, Sandefjord byen vår og Sandefjord håndverks- og industriforening