Snøværet gjør det krevende for hjemmetjenesten

Vanskelige vær- og føreforhold gjør at hjemmetjenesten trenger mer tid enn normalt på sine besøksrunder. Alle tjenestemottakere vil få direkte informasjon dersom det blir nødvendig å utsette eller avlyse et besøk.

Bil på vintervei - Klikk for stort bildeHjemmetjenesten opplever krevende kjøreforhold om dagen. Sandefjord kommune

Personer med størst behov for besøk av hjemmetjenesten vil bli prioritert.

– Vi gjør det vi kan for at alle skal få den hjelpen de har behov for, men i dette været må vi dessverre ta høyde for at noen besøk må utsettes eller avlyses, forteller kommunalsjef for helse, sosial og omsorg, Kristin Liset.

– Våre ansatte er avhengige av å komme helt frem til alle boligene de skal inn i. Dersom noen har mulighet til å hjelpe til med å måke innkjørsler og gårdsplasser for noen de vet skal ha besøk av hjemmetjenesten, vil det være til svært stor hjelp, sier hun.