Ungdomsrådet satte rus på agendaen

Ungdomsrådet, i samarbeid med Fellesverket, ville snakke om rus. De inviterte Leo Ajkic, og trakk fullt hus.

Tre jenter/damer og en mann smiler til fotografen - Klikk for stort bildeMange kom til Fellesverket for å høre Leo Ajkic snakke om ungdom og rus. Fra venstre; Saule Smetonyte (leder ungdomsrådet), Leo Ajic – Susann Angell (leder Fellesverket) og Ella Ringseth Milvartsen (praksiselev ved Fellesverket) Sandefjord kommune

Både ungdom og folkevalgte var invitert til temakveld om UNGDOM og RUS. Leo Ajkic, kjent fra bl.a. NRK med seriene Flukt og Rus, delte sine alvorlige og usminkede tanker.

Det var stort engasjement rundt bordene fra både ungdom og voksne, og alvorlige tanker om temaet ble delt fra sofapanelet og publikum i salen. Blant annet om viktigheten av dialog og åpenhet mellom unge og voksne, trygghet og inkludering, samt alternative aktiviteter for barn og unge, for å unngå utenforskap som kan føre til at unge trekkes inn i feil miljøer med rus og kriminalitet.

Ungdomsrådet var svært fornøyd med deltagelsen og engasjementet og syntes det var en fin måte å avslutte sin periode med dette viktige temaet som har vært en av ungdomsrådets hjertesaker. Nå overlater de stafettpinnen videre til det nyvalgte ungdomsrådet.