Kontaktinformasjon og innsyn

Ved spørsmål om saken din kan du enten sjekke status selv ved kommunens innsynsløsning, kontakte din saksbehandler eller ta kontakt med byggesaksvakten.

Se status på saken din

Lurer du på status på din byggesak, for eksempel hvem som er saksbehandler eller om det er fattet vedtak? Få innsyn i byggesaksarkivet her. Du kan søke på eiendommens adresse i tittelfeltet, eller på gårds- og bruksnummer nederst i søkefeltet. Dette arkivet går tilbake til kommunesammenslåingen i 2017.

Se status på byggesaker via kartløsning

Gå til tegnforklaring og huk av kolonnen «Innsyn- bygge og oppmålingssaker 2017–dags dato». Bruk forstørrelsesglasset for å marker området i kartet du vil se nærmere på eller søk etter adresse.

Innsyn i gamle byggesaker

Dersom du ønsker innsyn i byggesaksarkivet i saker fra før 2017, kan du ta kontakt med oss på miljoplan@sandefjord.kommune.no, så vil vi sende det til deg på epost i pdf-format.

Kontakt din saksbehandler

Er du kjent med hvilken saksbehandler saken din har, ta direkte kontakt med saksbehandleren på e-post. Er det arkivverdig informasjon må du sende det til postmottak@sandefjord.kommune.no med henvisning til saksnummer (vår ref) og eller gårds- og bruksnummer (Gbnr.).  Ansvarlig saksbehandler vil så få mailen med eventuelle vedlegg, og det blir lagret i rett saksmappe.

Byggesaksvakt

Mandag–fredag kl. 09.00–14.00 har vi byggesaksvakt.

Det er mulig å komme innom (drop-in) eller ringe oss.

Adresse: Sandefjord rådhus

Telefon: 33 41 60 00 (sentralbordet på rådhuset)