eDialog – sikker innsending av elektronisk posteDialog er en sikker, digital kanal for å sende brev og dokumenter Legevakten Sandefjord kommune benytter tjenesten eDialog, slik at du som innbygger kan sende elektronisk post til kommunen via en sikker kanal. Tjenesten kan benyttes til å sende dokumenter unntatt offentlighet. Kanalen er kryptert og avsender autentisert. Filene i forsendelsen lagres direkte i Sandefjord kommunes sak- og arkivsystem.Dine henvendelser via eDialog vil bli besvart digitalt med kommunens meldingsformidler SvarUt, som formidler posten direkte til Altinn og din digitale postkasse (det vil si Digipost eller e-Boks, hvis du har registrert en slik).Dersom du har reservert deg fra å motta post digitalt, vil kommunen svare deg via vanlig brevpost.TilgjengelighetserklæringDu skal ikke bruke eDialog hviskommunen har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad om stilling med mer.henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss. Da kan du i stedet sende e-post til postmottak@sandefjord.kommune.no. Henvendelser som inneholder personsensitive og taushetsbelagte opplysninger, skal ikke sendes som e-post.Slik bruker du eDialog:Trykk på denne lenken for å sende oss post via eDialogLogg deg inn ved hjelp av ID-portenFyll ut skjemaet og last inn eventuelle vedlegg som pdf-filer. Slik fyller du ut skjemaet:Velg om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.Obligatoriske felt er merket med *.I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 19/777.Gi en god beskrivelse av det du sender inn. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.Når du klikker på Send forsendelse, blir brevet ditt kryptert og sendt direkte inn i kommunens sak- og arkivsystem.Du får kvittering med referansenummer på e-post.