Vil du drive uteservering på torvet?

Nå kan du være med i konkurransen om å stå på torvet i sommerhalvåret. Vi leier ut to store torgplasser der det er mulig å stå fast for sesongen.

Kart over torget i Sandefjord sentrum - Klikk for stort bildeKart over torvet Sandefjord kommune

Etter det nye utleiereglementet ble vedtatt 22. juni i fjor ble det bestemt at de to store, frittstående plassene på torget skal lyses ut på konkurranse for å leie. Tidligere har det vært faste leietakere, men nå kan andre aktører også få mulighet til å konkurrere på lik linje som tidligere leietakere.

Plassene det gjelder er markert på kartet til høyre som “Torget nord” og “Torget syd” like utenfor Hvaltorvet.

I konkurransen vil det være beste pris som vinner enten én eller to plasser. Det vil også bli stilt noen krav for å kvalifiseres i konkurransen. Dette står nærmere beskrevet i konkurransedokumentene. Et av kravene er at det skal være et serveringstilbud.

Fristen for å søke er 29. februar 2024. Søknaden gjelder for leie av plassene i sommersesongen 2024. I tillegg åpner konkurransen opp for å forlenge leieforholdet med opsjon ett år om gangen (1+1+1 år) dersom det er ønskelig for både bedriften og kommunen.

Her kan du lese konkurransedokumentene. (PDF, 511 kB)