Planen for ny barnehage- og skolestruktur vedtatt

Kommunestyret i Sandefjord har vedtatt kommunedelplanen for barnehage- og skolestruktur.

Kommunedelplanen for barnehage- og skolestruktur ble vedtatt i kommunestyret torsdag 23. november. Disse tre punktene stemte politikerne for:

Mennesker inne i kommunestyresal stemmer med gule stemmesedler. - Klikk for stort bildePolitikere i kommunestyresalen. Kommunestyret 23.11. 2023 vedtok kommunedelplan for barnehage- og skolestruktur. På bildet stemmer de i en annen sak. Eivinn Ueland
  1. Kommunedelplan for ny barnehage- og skolestruktur for dagens inntaksområder for skolene Sande, Byskolen, Unneberg, Helgerød og Gokstad vedtas.
  2. Det fremlegges en fagrapport i årsskiftet 2023/2024, hvor metodikk, gjennomførte søk, resultater og konsekvensutredninger for pågående tomtesøk vil bli presentert.
  3. For barnehagedrift innen området foreslås prinsipper for handling dersom eksisterende barnehager legges ned. Prinsippene er i hovedsak å samle eller utvide enheter framfor å opprette nye med få barn.

Opptaket fra kommunestyremøtet – få med deg hva politikerne diskuterte.

Kommunedelplan for barnehage- og skolestruktur.

I punkt nummer to står det at det kommer en rapport om tomtesøket på nyåret. Tomtesøket skal avdekke mulige plasseringer av skoler til erstatning for dagens skoler Sande, Byskolen, Helgerød, Unneberg og Gokstad.