Kontaktinformasjon og innsyn

Du kan sjekke status på byggesaken selv. Dette gjør du i kommunens innsynsløsning. Du kan eventuelt kontakte byggesaksvakta eller saksbehandleren.

Se status på saken din

Lurer du på status på din byggesak, for eksempel hvem som er saksbehandler eller om det er fattet vedtak?

Søk etter saken i byggesaksarkivet 

Ved å benytte «avansert søk» under søkefeltet i arkivet, kan du søke på eiendommens adresse eller på gårds- og bruksnummer. Dette arkivet går tilbake til kommunesammenslåingen i 2017.

Du kan også finn byggesaker via kart: Gå til tegnforklaring og huk av kolonnen «Innsyn- bygge og oppmålingssaker 2017–dags dato». Bruk forstørrelsesglasset for å markere området i kartet du vil se nærmere på eller søk etter adresse.

Kontakt din saksbehandler

Saksbehandlerne er i utgangspunkt tilgjengelig på telefon eller e-post.

Informasjon og saksopplysninger til din byggesak må du sende til kommunen på e-post med henvisning til saksnummer (vår referanse) og eller gårds- og bruksnummer (Gbnr.).  Se kontaktinformasjon nederst på denne siden.  E-posten med eventuelle vedlegg blir da lagret i rett saksmappe.  Ansvarlig saksbehandler vil besvare henvendelsen.

Innsyn i gamle byggesaker

Eldre byggesaker fra Andebu, Stokke og Sandefjord, fra før kommunesammenslåing i 2017, er publisert og kan søkes opp. Se om informasjonen du leter etter kan finnes her.

Dersom du ønsker innsyn i byggesaksarkivet fra før 2017,  som du ikke finner i den digitale oversikten, kan du ta kontakt med oss på miljoplan@sandefjord.kommune.no, så vil vi sende det til deg på e-post i pdf-format.