Leie av kommunale friområder, parker, plasser, torg, vei og gate med tilhørende fortau

Kommunen kan låne - eller leie ut grunn der kommunen er grunneier eller har avtaler om å disponere grunnen.

Det er eget reglement for utleie av friområder, parker, plasser, torg, vei og gate med tilhørende fortau. Idrettsanlegg og uteområder rundt skoler, barnehager, institusjoner med mer, er ikke omfattet av dette reglementet.

Reglement for  utleie av kommunal grunn definert som friområder, parker, plasser, torg, vei og gate med tilhørende fortau. (PDF, 893 kB)

Søknad

Søknad må inneholde informasjon om hvem som søker inkludert organisasjonsnummer, markering i et kart eller tydelig spesifikasjon av område søker ønsker å disponere, og hva arealet skal brukes til. Tid for leie angis med dato og klokkeslett.

Søknad sendes til post@sandefjord.kommune.no.

For søknad om leie av fortausgrunn til uteservering er det eget søknadskjema

Skjema: Grunnlag for avtale og faktureringsgrunnlag for bruk av kommunal gategrunn.

Satser

Side med informasjon om betalingssatser.

Utendørs parker og friområder med tilgjengelig strømuttak

For arrangører er ofte strøm nødvendig. Følgende områder ute er tilrettelagt med uttak for strøm. Strømuttak kan benyttes når områdene leies eller lånes, og det er inngått avtale om dette i henhold til gjeldende reglement.

Andebuparken

Byparken

Bokemoa

Preståsen

Sundåsen

Thor Dahls gate

Aagaards plass

Idrettsanlegg og lokaler for aktivitet

Side med informasjon leie av idrettsanlegg og lokaler for aktivitet.